
Autorka bloga – Dagmara Kubiak, młodszym znana jako Pani Daga, starszym po prostu Daga 🙂 Jestem pedagogiem specjalnym, terapeutą pedagogicznym i lektorem języka polskiego jako obcego. Każdy mój dzień wypełniony jest edukacją – pracą z dziećmi i młodzieżą oraz moim samodoskonaleniem. Właśnie dlatego o wielu wymiarach edukacji będę pisać zdecydowanie najwięcej!
Jak dotąd miałam niesamowitą przyjemność zdobywania doświadczenia zawodowego jako terapeuta pedagogiczny w Fundacji Wspierania Rozwoju JA TEŻ, nauczyciel wspomagający w szkole ogólnodostępnej, lektor języka polskiego jako obcego dla uczniów z doświadczeniami migracyjnymi, trener i współautor szkoleń dotyczących systemu Numicon, a także autorka badań i pomocy dydaktycznych dedykowanych klockom Numicon.
Ukończyłam studia na kierunku pedagogika specjalna z zakresu edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych intelektualnie z terapią pedagogiczną oraz edukacji i terapii osób z autystycznego spektrum zaburzeń.
Wybrane kursy i szkolenia, które ukończyłam:
- Szkolenie: “Progression with Numicon in Years 1-3”, Oxford University Press
- Szkolenie: „Podstawowe umiejętności matematyczne we wczesnej edukacji wg nowatorskiego programu nauczania NUMICON”, Moje Bambino Sp.z.o.o.
- Warsztaty szkoleniowe „Karty Grabowskiego”, Karty Grabowskiego
- Kurs „Dziecięca matematyka prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej”, Stimulus
- Kurs: „Mindfulness i Komunikacja Empatyczna”, Fundacja Edukacyjna ODITK
- Kurs: „Uczymy jak uczyć: wsparcie metodyczne edukacji uczniów migracyjnych”, Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Stowarzyszenia „Wspólnota Polska”
- Szkolenie: „Metody wywoływania głosek”, Centrum Metody Krakowskiej
- Szkolenie: „Stymulacja funkcji poznawczych dziecka z Zespołem Downa”, Centrum Metody Krakowskiej”
- Szkolenie „Terapia neurobiologiczna”, Centrum Metody Krakowskiej.
- Szkolenie „Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia, diagnoza – terapia – masaż”, ProCentrum.
- Szkolenie „Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych”, Centrum Metody Krakowskiej.
- Szkolenie „Metody badania zagrożenia dysleksją”, Centrum Metody Krakowskiej.
- Szkolenie „Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)“, Centrum Metody Krakowskiej.
- Szkolenie „Symultaniczno sekwencyjna nauka czytania”, Centrum Metody Krakowskiej.
- Szkolenie „Test SON-R 2,5 – 7 badanie i interpretacja wyników”, Centrum Metody Krakowskiej.
- Szkolenie „Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu”, Centrum Metody Krakowskiej.